Wednesday, September 16, 2009

Breakfasting Ceremony : Tighten The Bond





Ramadhan semakin hampir ke penghujungnya. Ramai org berlumba-lumba nak buat majlis buka puasa. Sana sini ada jemputan. Pilih saja mana satu yg kita nak pergi. Makanan jangan cakaplah, berlambak-lambak dengan bermacam-macam menu. Pada Ramadhan kali ini, saya sempat jugalah pergi ke beberapa majlis yg dijemput. Ada juga dijemput, tetapi saya tak pergi. Mana la larat kalau nak pergi hari-hari. Menu yg dihidangkan pun agak sama. Biasalah kalau di Batu Pahat ni, nasi beriyani dan sate mmg makanan wajib. Muak juga kalau makan benda yang sama hari2.
Pada minggu lepas, saya berkesempatan mengikuti 3 majlis berbuka puasa. Pada hari khamis 10 September 2009, majlis berbuka Kolej Kediaman bersama Dato' NC dan pegawai-pegawai kanan universiti. Ramai juga student yg turun nak dekat dalam 1000 org. Menunya pula lauk pauk kampung. Mmg selera la semua yg hadir. Syukur Alhamdulillah kerana majlis tersebut berjalan dengan baik.
Pada keesokkan harinya pula, Jumaat 11 September 2009, saya dan semua staff saya berbuka di Danga Bay. Majlis ni hanya untuk kami2 sahaja. Lepas habis kerja pukul 4.30 ptg, kami terus rushing ke J.B. Kami hijacked van kolej kediaman. Hahahahha. Kami berbuka di Buffet Ramadhan Terpanjang dari LC Catering. Tp sebenarnya tak panjang pun. Pilihan makanan pun tak banyak, tp alhamdulillah, kenyang. Lepas dari berbuka, kami terus gerak ke Jusco Bukit Indah. Saja window shopping sambil lihat2 apa barang yg boleh dibeli nanti. Selepas itu, staff saya singgah di kedai makan ayah untuk minum2 dan makan ringan2 skit. Diaorg gerak balik ke Batu Pahat lepas pukul 12.00 tgh malam. Saya pula, stay, kerana keesokkannya saya nak bertolak ke Shah Alam.
Pada hari Sabtu 12 September 2009, saya gerak ke Shah Alam pada awal pagi. Hati saya dah berbunga-bunga sejak minggu lalu. Tak sabar rasanya. Ini kerana Teamtact jemput saya ke majlis buka puasa mereka. Mmg saya tunggu peluang ini. Pasal masa majlis berbuka PERLU a.k.a majlis birthday Boss, saya tak dapat hadir kerana kekangan kerja. Mmg frust. Bukan apa, masa inilah saja yg kita boleh jumpa rakan2, tanya khabar berita dan lain-lain. Sampai saja di Shah Alam, saya terus ke ofis Teamtact. Lepak dkt sana sekejap, tolong arrange skit2 kemudian gerak ke rumah Dilla untuk bersiap. Pada majlis tersebut, menu yg disediakan amat menyelerakan. Ayam masak merah, daging masak hitam, kuah dalca, pecuk darat, nasi kerabu dan berbagai kuih serta puding. Tp yg penting, dapat jumpa sahabat2 dan guru2 saya. Piyun, Boy, Abe, Yasir, Yus, Anis, Atiq, Angah, Dilla, Lenny, Bro PPT, Kak Nurul, Kak Ina, just to name a few. En. Hisyam dan Doc Anuar serta isteri pun sanggup luangkan masa untuk hadir ke majlis tersebut. Memang meriah bila sekali sekala dapat berkumpul.
Apa yang saya dapat lihat di sini, majlis seperti ini mmg dapat mengikat tali persahabatan dan persaudaraan. Bila berkumpul, mcm2 cerita yg keluar, khabar berita dan sebagainya. Persahabatan akan menjadi lagi kuat dan kita akan lebih menghargai setiap minit bila kita bersama sahabat2 kita.

3 comments:

FoO dA fIrSt#1 said...

gambar mana? gambar, gambar, gambar......................

PPT said...

Patut la tak susut susut....

yazilahyazir said...

dah letak la yasir..hehehhe..

ala, PPT pun sama gak..hehhehe