Monday, January 9, 2012

Rindu..



Lately ni, ada org tanya saya, "ko tak sunyi ke duk sorang2 kat batu pahat?".. saya jawab ringkas, sunyi.. Kemudian dia tanya saya lagi, "abih tu yg ko pindah batu pahat tu buat apa? kan best kalo ko duk kat shah alam.. kawan2 ko ramai kat sana..".. Saya diam je.. saya ckp, family matters.. saya ada tanggungjawab sendiri.. dia terus diam.. Lepas tu, ada pula seorang hamba ALLAH ni ckp, "dia tu anti-sosial.. mana dia nak join benda2 mcm ni..". Saya terdengar, tp saya buat tak tahu saja.. biarlah dia nak ckp apa.. asalkan dia bahagia..
Apa yg saya rasa selama ini, saya jarang ceritakan kpd kawan2 saya di UTHM.. mereka kurang faham.. Untuk pertanyaan yg pertama.. Ya, mmg saya sunyi.. saya sunyi kerana saya tiada kawan gelak ketawa mcm kawan saya di Shah Alam.. ketawa kawan saya di sini lain.. ketawanya sinis dan penuh dengan menyindir.. Mana kala untuk pertanyaan kedua, Ya, mmg saya anti sosial di sini kerana aktiviti kawan saya di Shah Alam lebih seronok dari aktiviti di sini.. aktiviti di sini sungguh bosan dan hanya utk org tertentu sahaja..
Setiap hari, saya akan check FB kawan2 saya.. saya rasa seronok bila lihat aktiviti mereka.. hilang sekejap rasa rindu dan akan buat saya senyum sorang2.. walaupun tak berjumpa, at least saya boleh lagi melihat mereka.. Saya akan ulang rutin tersebut setiap hari..tanpa jemu.. Jd kpd kawan2 saya, jika saya mcm stalker, selalu kacau dkt chat tu, maaflah la ye pasal mengganggu.. tiada maksud lain..hanya maknanya saya rindu...