Wednesday, October 7, 2009

102 minutes that changed America

Pada 11 September yg lalu, saya berkesempatan untuk menonton dokumentari mengenai World Trade Center yg diserang ketika 11 September 2001 di History Channel. Rakaman video amatur dari setiap org yang berada ditempat kejadian, di satukan menjadi dokumentari. Rakaman tersebut dikumpul bermula dari awal serangan sehingga kedua-dua bangunan tersebut runtuh. Dalam masa 102 minit selepas serangan, bangunan yg pernah jd yg tertinggi di dunia itu rebah ke bumi. Sebenarnya saya sedih melihat rakaman2 tersebut walaupun ianya menjadi titik awal serangan kepada umat2 Islam seluruh dunia. Apa yg saya sedih? ada antara rakaman tersebut menunjukkan beberapa org terjun dari tingkat2 tinggi tersebut untuk menyelamatkan diri. Anggota bomba yang bertungkus lumus menyelamatkan mangsa dan ketika kejadian itu juga, semua ketua agama yg berada disekitar termasuk Islam, datang ke tempat kejadian untuk menenangkan mangsa. Ada juga rakaman suara ahli bomba yg tidak putus asa untuk menyelamatkan mangsa tetapi turut terkorban kerana terperangkap ditingkat yg terbakar. Rakaman tersebut juga menunjukkan reaksi Bush yg mcm tak tahu nak buat apa dan terus menyalahkan umat Islam. @$&^@(& sungguh. Masa kejadian itu juga, rakyat Amerika sudah tidak mengira warna kulit dan mereka semua saling bantu membantu antara satu sama lain.
Sebenarnya, org yg menyerang bangunan tersebut pd hari itu, mmg seorg yg genius. Kiraan masa, ketepatan serangan dan corak pembakaran besi bangunan telah diteliti. Besi yg panas dan terbakar seperti larva, mengalir deras ke setiap tingkat menyebabkan bangunan tersebut runtuh. Sebab tu bangunan tersebut runtuh dan tidak tumbang ke hadapan. Bijak kan? Jumlah rakyat Amerika yg mati ketika serangan tersebut adalah sebanyak 3000 lebih org, tidak termasuk yg hancur atau yg tidak dapat dijumpai. Tetapi, apalah nak dibandingkan dengan jumlah korban umat Islam yg tidak berdosa yang mereka bunuh di Afghanistan dan Iraq. selepas itu... Jumlahnya lagi ramai dari yg mereka hilang dalam satu masa. Sejak dari itu juga, umat Islam menjadi mangsa kebencian seluruh dunia. Berbagai tuduhan dilemparkan. Org yg berjanggut dan berdakwah di tuduh menjadi pengganas dan sebagainya. Berbagai bagai label buruk yg diletakkan untuk umat Islam. Sebenarnya, rakyat Amerika patut dan sudah tahu tentang apa yg jd pada hari tersebut adalah salah pemimpin mereka sendiri dan bukan org Islam. Kita pun tak tahu sampai hari ini samaada betul atau tidak org yg melakukan serangan pada hari tersebut adalah org Islam. Biasalah Amerika....dengan propaganda mereka.

p/s : For Bush and all the peoples that hate Islam so much, I really hope that u all will go to hell n burn. It's really mean, isn't it? Well, i really mean it...no question about it...

5 comments:

Penjengok-Penjengok Tegar said...

Adakah benar serangan nine eleven adalah dari orang Islam?

yazilahyazir said...

salam bro ppt..
tu la yg saya ckp, betul ke org Islam yg buat? mana ada diaorg buat siasatan smpai skrg...takut semua benda terbongkar kot..biasa la u.s, suka create problem yg takde n suka salahkan org lain...

Apize said...

Salam
Saya memang ada mengikuti perkembangan kejadian ini.Dan saya ada terbaca dan menonton satu video daripada seorang mat salleh yang mendedahkan kejadian 9/11 ini adalah propaganda Bush hasil plan daripada Yahudi. Dalam kajian beliau mengatakan semasa hari kejadia berlaku, kesemua 3000 orang berbangsa Yahudi tidak bekerja kononnya cuti menyambut perayaan,tiada seorang pun mangsa yang terkorban adalah seorang yahudi. Dan dalam artikel beliau juga mendedahkan seorang pegawai bomba dan pegawai perubatan mengesyaki berlaku sesuatu di tingkat bwah bangunan ketika mereka berada disitu. Mereka mendengar bunyi bom di letupkan di basement menyebabkan bangunan itu runtuh. Mereka dapati beberapa orang mat salleh seperti agen khas melakukannya. Mereka ditahan dan dibrain wash oleh pegawai khas kerajaan dan cuba menutup mulut mereka supaya tidak mendedahkan perkara tersebut namun akhirnya mereka mendedahkan juga. Bush sengaja membuat propaganda ini untuk mendapatkan 'lesen' menyerang Islam..itulah kehendak Yahudi.. Bangsa yahudi telah menguasai pentadbiran Amerika Syarikat sekian lama tanpa ada halangan dan kemusykilan. Memang betul genius.

Penjengok-Penjengok Tegar said...

Mungkin saya ada butirannya....

yazilahyazir said...

Salam To All..
saya ada dvdnyer...