Friday, September 11, 2009

Majlis Berbuka Kolej Kediaman Perwira

Pada petang semalam, satu majlis berbuka puasa peringkat Kolej Kediaman telah diadakan di kolej saya. Alhamdulillah, semuanya selamat dan telah berjalan dengan lancar. Mmg tradisi setiap tahun, apabila tiba bulan Ramadhan, pasti ada majlis buka puasa untuk setiap kolej kediaman. Bajet yg diberikan adalah untuk semua penghuni kolej kediaman, tidak mengira bangsa. Jumlah pelajar di kolej saya pula seramai 2000 org. Pelajar yg hadir unuk berbuka duduk bersila diatas tikar dan mereka semua makan di dalam dulang. Bagi org Johor, makan di dalam dulang sememangnya perkara biasa dan selalu dilakukan ketika kenduri. Menu yg menjadi hidangan kepada pelajar pada kali ini ialah kuah labu dan kacang panjang masak lemak, ayam masak kicap, timun, sambal belacan, ikan kering bulu ayam dan serunding. Manakala karipap, pisang dan kurma pula dijadikan sebagai pembuka selera.
Antara tetamu yg datang pula ialah Dato' Naib Canselor, TNC Hepa, Pengetua2 kolej kediaman, pegawai2 kanan Universiti, dan felo2 kolej kediaman Perwira. Saya bersyukur kerana telah berjaya melaksanakan majlis tersebut. Staf2 saya sememangnya banyak membantu sepanjang proses pelaksanaannya. Masa yg diberikan kepada kami pula tidak sampai seminggu dan banyak yg perlu dibuat. Tetapi, Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan amat baik sekali. Terima kasih sekali lagi kepada staf2 saya dan semua individu yg banyak membantu sebelum, sepanjang dan selepas majlis dijalankan.

1 comment:

Anonymous said...

assalamualaikum kak...terima kasih kak membantu ktorg jugak tok menjayakan program malam tu...nape akak x pernah bg tau ada blog...syazani